0
Morekontor.se - Logo


Köpvillkor


Priser
Anges i SEK exklusive moms. Moms och frakt tillkommer på alla priser.
Som privatperson kan du ändra priserna till inkl moms genom länken längst ner på sidan.
Minsta frakt är 390:- exkl. moms därefter beräknas frakten efter vikt och volym samt postnummer.


Betalning
Betalning sker normalt mot faktura, i vissa fall krävs förskottsbetalning.
Vid betalning mot faktura görs kreditkontroll på alla företagskunder. Fakturorna hanteras av Svea Ekonomi.
Betalningsvillkor på faktura är 20 dagar.

För de företag som ej anses kreditvärdiga enligt kreditprövning gäller förskottsbetalning.
Förskottsbetalning ska ske innan ordern hanteras. Samtliga privatpersoner hanteras med förskottsbetalning,
Ordern hanteras då först efter att betalningen inkommit till oss. Förskottsfaktura skickas per mail.
Detta då vi inte gör kreditkontroller på privatpersoner eller samlar in personnummer.

Vi erbjuder även leasing/delbetalning i samarbete med Wasa Kredit.


Leveranstid
Leveranstiden skiljer sig beroende på sortiment och är angivet under respektive produkt.
Leveranstiden gäller under normala förutsättningar och påverkas av ex. röda dagar och semestertider. Kan även påverkas av orderns storlek samt förändringar i tillverkningskapaciteten och sortiment hos tillverkaren. Därmed definieras den bekräftade leveranstiden när vi erhållit en bekräftelse från produktionen. Leveranstiden är angiven när varorna lämnar oss eller tillverkaren och fördröjas beroende på hur transportören hanterar sändningen och er slutliga adress. Försenad leverans ger inte köparen rätt till ersättning eller annullering.
Vi reserverar för ev. slutförsäljning och förseningar. Vid viktig ankomstdag ring och bekräfta leveransdag.


Leverans
Leverans sker direkt till er adress med transportör.
Vid avsaknaden av lastkaj eller annan svårtillgänglig avlastning rekommenderar vi vår tilläggstjänst
"bärhjälp", där ni säkerställer att godset avlastas in till kontoret.
Transportören levererar normalt till ytterdörr alternativt lastkaj. Inbärning ingår inte i en normal leverans.


Frakter
Fraktkostnad beräknas på orderns vikt samt postnummer. Kontakta gärna oss för en fraktförfrågan. Minsta frakt som debiteras är 190:-
Om ni inte alltid befinner er på plats boka avisering innan utkörning då ringer transportören innan.
Är man inte på plats vid utkörningen debiteras en extra frakt för en ny utkörning.
Som privatperson måste du betala för avisering då transportören inte kör ut till privatpersoner utan denna tjänst. Vill du inte betala för avisering som privatperson, ange din arbetsplats som leveransadress.



Återköp/Returrätt
Öppet köp gäller enbart lagerförda varor. Öppet köp gäller tyvärr inte för våra beställningsvaror. Vid köp av våra möbler eller andra varor med angiven leveranstid över "omgående", är dessa varor ej lagerförda och är då beställningsvaror. Då gäller tyvärr inte ångerrätten eller returrätten.

I vissa speciella fall kan vi avtala återköp, detta måste dock avtalas innan ordern sker.
Vid avtalad återköp står alltid köparen för fraktkostnaderna och eventuella returavdrag för ex. nytt emballage.
Reklamation måste ske inom 10 arbetsdagar.
En sådan avtalad avbeställning av lagd order kan ske mot en kostnad av 10–100% av ordervärdet beroende på vara och tidpunkt.

Risken för varan
Risken för varan går över på köparen när varan avlämnats till transportör.
Vid köp gjort av konsument går risken över på köparen först när varan överlämnats av transportör.
Syna alltid emballaget vid mottagandet. Skriv "skadat emballage" på fraktsedeln om det är yttre märken.


Transportskada
Transportskada ska rapporteras direkt vid leverans och antecknas på följesedeln innan ni kvitterar sändningen.
En underskriven kvittens är lika med att man godkänner leveransen och att den är ok. Det är därför viktigt att syna godset innan påskrift.
Det innebär att man söker efter yttre skador som ett skadat emballage. Då ber man chauffören skriva "Skadat Emballage" på fraktsedeln.
Det är svårt att reklamera en skada där mottagaren kvitterat sändningen utan notering. Notera därför minsta märke i emballaget om ni finner sådant.

Om skadan inte är anmäld på fraktsedel, ex. om skadan upptäckts vid uppackning behövs alltid bild på skada och emballage.
Anmälan av transportskada måste ske inom 5 arbetsdagar för att ersättning ska fås.


Personuppgifter & Sekretesspolicy
Genom att skapa ett konto hos A.D Shop AB bekräftar kunden att kunden har informerat berörda representanter om A.d Shops behandling av deras personuppgifter och inhämtat deras samtycke till behandlingen. Läs mer om vår hantering i integritetspolicyn.
De person- och kontaktuppgifter du lämnar till oss i samband med köp eller annan kontakt hanteras
i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen (PUL). När du lägger en beställning
hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter i våra datasystem för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
Det handlar t.ex. om att kunna leverera dina varor, leveransavisera.
Läs mer om vår integritetspolicy separat.


Klarna
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.


Ägande
De levererade produkterna förblir A.D SHOP AB's egendom tills full betalning skett.




Handla italienska kontorsmöbler på nätet!

Morekontor.se är en del av A.d Shop AB och vi har vårt Showroom i Halmstad och via partner i Stockholm.
Vi leverar till hela Sverige. Montörer finns i Stockholm, Göteborg samt Malmö som tilläggstjänst.
Morekontor.se har sålt kontorsmöbler på nätet sedan 2004.
A.D Shop AB
Skonertgatan 12
302 38 Halmstad

Org nr: 556725-1920
AAA - Högsta Kreditvärdighet
Ring oss:
Telefon: 035-21 50 21

Öppetider:
Måndag till Fredag 8-12 och 13-16
Boka gärna en tid innan besök
Visa priser inkl. moms
Varan är nu tillagd i varukorgen